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[Fairtrade News] TEA캠페인, 모두 같은 TEA가 아니다 외

FAIRTRADE INTERNATIONAL

TEA캠페인, 모두 같은 TEA가 아니다
우리가 우려내는 찻잎의 이면에는 저임금에 시달리고, 차별을 받고, 가난하게 살아가는 사람들의 삶이 담겨있기도 하다. 개발도상국의 차 재배농민들은 찻잎을 재배해 판매하지만, 정당한 대가를 받지 못해 가족들을 부양하는 것조차 어려운 것이 현실이다. 하지만 공정무역을 통해 농부와 노동자들은 그들의 가족과 커뮤니티를 위해 훨씬 안전하고, 공평한 기회를 갖게 됐고 더 나아가 근로 환경 개선, 농사 기법 향상, 그리고 환경보호까지 가능해졌다. 또한 아이들의 교육, 깨끗한 식수, 병원 등에 추가적으로 투자한다. 이렇게 윤리적이고 신뢰할 수 있으며, 소비자에게 건강한 공정무역인증차를 알리기 위해 현재 국제공정무역기구 영국사무소는 Tea라는 음을 차용해 ‘OpportuniTEA, EqauliTEA, SafeTEA’라는 슬로건을 가지고, ‘우리가 어떤 차를 마시고 있든, 공정무역 인증제품을 선택하자’는 캠페인을 진행 중이다.


Behind your brew, real people face low wages, discrimination and the hard choices living in poverty can bring. Whether farmers working their own land, or workers on big estates, the people who grow and pick our tea often don’t earn enough to even feed their families. But when you buy Fairtrade tea, farmers and workers can bring greater security, equality and opportunity to the lives of their families and communities – and that’s just for starters. Through Fairtrade, they can improve their working conditions and learn how to improve the way they farm and manage their environment. They can make sure their children are fed and can go to school. Communities can invest in clean water and clinics, improving everyone’s health. So, however you make your cuppa, make sure it’s Fairtrade. Source: Fairtrade Foundation



FAIRTRADE KOREA

한국 공정무역 지도 오픈
“공정무역 인증제품, 어디서 살 수 있나요?” 그동안 국제공정무역기구 한국사무소는 공정무역인증제품 판매처 문의를 지속적으로 받아왔다. 이에 소비자들이 가장 편리한 곳에서 손쉽게 안전성, 신뢰성, 윤리성과 국제적 투명성까지 보장하는 공정무역인증제품을 구매할 수 있도록 온라인 공정무역지도를 오픈했다.(www.fairtradekorea.org) 지도에서는 판매처 별로, 제품별로 검색할 수 있으며, 공정무역 인증도시, 기업 및 캠퍼스도 확인할 수 있다. 지도는 지속적으로 업데이트되고 있으며, 이를 통해 소비자들이 손쉽게 윤리적 소비를 실천하고, 공정무역 운동에 동참하며 나아가 UN의 지속가능개발목표(SDGs, Sustainable Development Goals) 달성에도 동참 할 수 있을 것으로 기대한다.


“Where can I buy Fairtrade certified products?” is one of the most frequent questions. Thus, Fairtrade Korea launches online Fairtrade Map for customers so that people can find Fairtrade products near their workplace or home. On the map, you can find Fairtrade shops by products or by brands, also Fairtrade city, company and campus. It will be updated continuously, so we expect more customers can purchase Fairtrade products easily as well as participate Fairtrade movement furthermore UN’s sustainable development goals(SDGs).


FAIRTRADE PRODUCTS

영국 유기농 허브티, 푸카(PUKKA)
1997년 설립된 국제공정무역기구가 올해로 20주년을 맞이했다. 국제공정무역기구는 공정무역의 국제적 기준을 설정하고, 글로벌 공정무역 전략을 실행하기 위해 농부, 노동자, 생산자 네트워크와 국가사무소들을 하나로 모으는 중요한 역할을 담당하고 있다. 1988년 첫 공정무역 인증커피가 네덜란드에서 출시된 이래 바나나, 차, 초콜릿 등 수많은 제품들이 개발돼 현재 135개국 이상의 나라에서 3만 5000여 종의 공정무역 인증제품을 판매하고 있다. 공정무역의 핵심 원칙 중 하나는 농부와 노동자의 역량 강화이며, 생산자들은 공정무역시스템 내에서 평등하게 토론과 의사결정에 참여한다. 생산자들은 “공정무역 덕분에 제 아이들이 공부를 하고, 다른 많은 노동자들의 아이들도 커리어를 쌓고 있어요.”라며 공정무역의 영향력이 상당하다고 말한다. 국제공정무역기구 Dario Soto Abril 신임CEO는 생산자, 무역업자, 시민사회와 파트너십을 통해, 우리는 공정무역 농민과 생산자들을 위한 최저생활임금, 수입보장 및 증대의 비전을 이룰 것을 확신한다고 밝혔다.


Pukka started in 2001 in Bristol, England, to realize a healthy life through organic herbs. Pukka uses organic herbs, ethically cultivated, fairly priced herbal ingredients, and supports the natural environment and the sustainable life of third world producers. Pukka’s fairtrade certified products, Rooibos & Honeybush and Vanilla Chai are rich and excellent products which won the Great Taste Award in 2013 and 2012 respectively. Rooibos & Honeybush is soft with the combination of antioxidant Rooibos and Honeybush. Vanilla chai is blended with organic herbs such as cinnamon, cardamom, ginger, vanilla and it has deep flavor.


FAIRTRADE HOTEL

공정무역인증커피 제공하는 북유럽의 스칸딕호텔(Scandic hotel)
Scandic hotel group은 7개국 내 230개의 네트워크를 가진 북유럽 호텔 업계의 선두 기업이다. Scandic은 그들의 운영 방침이 사람과 사회에 큰 영향을 미치는 것을 인지해 신뢰할 수 있는, 장기적인 전략, 사회적 책임을 중요한 역할로 생각한다. 이들의 사회적 책임 활동으로 호텔 직원들에게 안전한 근로 환경과 수준 높은 복지 서비스를 제공하는 것뿐 만 아니라 고객들에게 제공하는 음식들 역시 좋은 환경에서 생산된 제품들만을 취급한다. 모든 Scandic hotel의 조식은 유기농 제품으로 구성되며, 모든 지점에서 마시는 커피는 공정무역인증커피로 제공해 투숙객들이 자연스럽게 생산자들의 지속 가능한 삶에 기여할 수 있게 한다. 매년 2500만 잔의 커피가 소비되는 Scandic 호텔은 홈페이지 내 안전하고, 윤리적인 공정무역인증커피에 대한 소개문과 동참을 독려하는 안내문을 게재하고 있다.


Scandic is the largest Nordic hotel operator with a network of 230 hotels with 45,000 rooms in seven countries. Scandic's operations affect people and society in many ways. The importance of acting as a reliable, long-term hotel operator, partner and member of society is obvious and they take it as an important part of their responsibility. They put effort to provide employees with a safe and stimulating work environment as well as ensure all of the products produced and delivered under good working and production conditions. Scandic’s breakfast buffet at most hotels consists of a selection of organic products and every cup of coffee served in Sweden, Norway, Denmark and Finland is organic, and either Fairtrade or UTZ certified. Scandic serve more than 25 million cups of certified coffee at hotels each year. Have a cup of coffee in Scandic and you contribute to a better world!
Source: www.scandichotels.com

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